רישוי עסקים, בטיחות –והקשר ביניהם


רישוי עסקים, בטיחות –והקשר ביניהם

השמירה על הבטיחות היא באחריותם של כל החברות והעסקים בישראל.
על פי החוק, נקבע כי שמירה על בטיחותם של העובדים והציבור בהם היא תנאי לרישיון העסק שלהם.
הכרת ההוראות והתנאים מבעוד מועד חיוניים לכל עסק שמעוניין להיערך מראש בטיחות ורישוי עסקים סעיף 4 לחוק רישוי עסקים קובע: לא יעסוק אדם בעסק טעון רישוי אלא אם יש בידו רישיון/היתר זמני/היתר מזורז. משמע, לא כל עסק טעון רישוי - רשימת העסקים מפורטת בצו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי).


ישנם כלי אכיפה בשני מישורים:
• מישור פלילי - הפרה של רישיון עסק מהווה עבירה פלילית שניתן להגיש כתב אישום כנגד בעל העסק/החברה. נוצר מצב שאינו אופייני לדיני בטיחות שבו ניתן להגיש כתב אישום גם במקרה שבו לא התרחשה תאונה.
• מישור מנהלי – מפקח עבודה ראשי מטעם משרד העבודה, יכול להוציא צו הפסקה מנהלי (תקנה 20 בחוק) על יסוד חוק כל אימת שחברה/עסק טעון רישוי פועל ללא רישיון ו/או היתר זמני ו/או רישיון זמני.


האם יש קשר בין בטיחות ורישוי עסקים?
התשובה היא חיובית, בחוק נקבעו 7 מטרות כשאחד מהן הבטחת בטיחותם של הנמצאים במקום העסק או בסביבתו.
• ניתן האישור מטעם הרגולציה, יכול לבצע ביקורת בעסק לצורך בדיקת קיום התנאים במתן הרישיון ואף להוציא דו"ח ליקויים ובעל העסק נדרש לתקנם.
• אל תמתין לקבלת דו"ח מטעם נותן האישור, אנחנו מזמינים אותך לפעול ולהיערך מראש ולא להסתפק בהתמודדות תגובתית לאכיפה.
• הצעד הראשון שעליך לנקוט הוא ביצוע סקר אכיפה פנימי, לצורך גילוי פערים בין התנהלות העסק/החברה ובין הוראות הדין. יש לראות בפעילות זו כמשלימה לתוכנית לניהול הבטיחות בכדי להיערך ולמנוע תאונה ולהפחית את החשיפה המשפטית של נושאי המשרה בעסק/בחברה.


חברתנו, מעסיקה ממונה על הבטיחות המכיר היטב את החוק לרישוי עסקים ובעל ניסיון ביישום החוק בכדי לעמוד בתנאי להוצאת רישיון של החברה.
אל תהסס, פנה אלינו עוד היום




הקודםלרשימה המלאההבא

לפרטים נוספים יש למלא:






אתר נגיש