ניהול סיכונים בעבודה


ניהול סיכונים בעבודה

ניהול סיכונים – השקעה משתלמת. מי שרוצה לחסוך בבטיחות שינסה תאונה ויראה כמה זה יעלה לו...


המטרה:
נקיטת פעולות על מנת למזער ככל האפשר, את ההסתברות שתיגרם תאונת עבודה או תתפתח מחלת מקצוע, וכן את חומרת הפגיעה - הצפויה במקרה של תאונה או מחלת מקצוע.


האמצעי:
כדי לעשות זאת, יש צורך לאתר את גורמי הסיכון ואת כל המצבים והפעולות העלולים לממש את פוטנציאל הסיכון ולגרום לתאונת עבודה או להתפתחות מחלת מקצוע ולהציע בקרות, שינויים והגנות אשר יהפכו את המצבים והפעולות הללו לבטוחים יותר. השיטה המדעית המשמשת לביצוע תהליכים אלה לקוחה מהתחום הנקרא ניהול סיכונים ("סוף מעשה במחשבה תחילה").


הגדרה:
תהליך רב שלבי מובנה ושיטתי לזיהוי, ולהערכה ולבקרת סיכונים, במטרה לבטלם או לצמצם לכדי סיכונים קבילים.


הידעת?
על פי החוק, על המעסיק, חלה חובה על מסירת מידע עדכני לעובדיו בדבר הסיכונים במקום העבודה ובפרט בדבר הסיכונים הקיימים בתחנת העבודה שבה מועסק העובד, וכן ימסור לו הוראות עדכניות לשימוש, להפעלה ולתחזוקה בטוחים של ציוד, של חומר ושל תהליכי עבודה במקום לרבות הגנה מפניהם. חברתינו מתמחה בהכנת תוכניות לניהול הבטיחות, פנה אלינו עוד היום!


ניהול הסיכונים תהליך שכולו זה"ב
1. תורת ניהול הסיכונים, מסייעת לקיים סביבת עבודה בה טופלו כל הסיכונים האפשריים במטרה להגן על העובד או הסביבה בעזרת תהליך מערכתי בעל שלושה בעזרת 3 שלבים עוקבים (זה"ב): זיהוי גורמי סיכון – חיזוי, איתור, מיפוי ותיעוד גורמי סיכון הרלוונטיים בתהליכי העבודה עבודה (ניהול, משימות, מעורבות עובד, ציוד, חומרים וסביבה) והגדרת המאפיינים של כל סיכון הקיימים בתהליכי העבודה ובסביבת העבודה.
2. הערכת סיכונים – קביעת ערכם הכמותי, האיכותי או רמת השפעתם המזיקה של גורמי הסיכון, תוך התחשבות בהלימה לאמצעי הבקרה הקיימים וקביעה האם הסיכונים קבילים.
3. בקרת סיכונים – בחירה והפעלה של אמצעים לביטול הסיכונים או להפחתתם תוך המלצה על בחירת מענה להפחתת רמות הסיכון בתהליכי העבודה בהתייחס לשני מרכיבי הסיכון: צמצום ההסתברות שהסיכון יתרחש וצמצום חומרת הנזק כאשר הוא יתרחש.

חשיבות תרבות הסיכונים בארגון:
תרבות סיכונים, כחלק מהתרבות הארגונית הכוללת בארגון, מהווה גורם מפתח להשגת מערך ניהול סיכונים
בארגון. הארגונים המצליחים ביותר בהקשר האמור הם אלה שמצליחים להניע את עובדיהם, באמצעות חדירה
לליבם ולפעול לצמצום החשיפות לסיכון מתוך מטרה משותפת.
המשמעות המעשית היא שמערכות ותהליכים יתוכננו על בסיס תפיסה של ניהול סיכונים. ניהול סיכונים יהווה
מדד בהערכת ביצועי מנהלים וגם פיתוח עובדים והדרכתם יתמקדו בהטמעה יעילה של נושא זה.
גורמי מפתח מרכזיים בבניית תרבות הסיכונים שניתן לייחס אותם כבסיס ליצירת תרבות סיכונים חזקה בארגון:
מנהיגות, שמשקפת ערכים ואתיקה נאותה בארגון, במקביל להגדרת מטרות ויעדים וכן דוגמה אישית של מנהלים.
מחויבות הנהלה, שמשמעותה אחריות דירקטוריון החברה והנהלתה הבכירה ליצירת תרבות ארגונית, אשר מעמידה ניהול סיכונים יעיל בעדיפות גבוהה.
תקשורת פתוחה, המשקפת את חלוקת ושיתוף הידע והמידע בארגון בנושא זה. עידוד האחריות והתחרותיות בקרב מנהלים ועובדים, אשר נמדדים ומתומרצים בהתאם לביצועיהם בתחום ניהול הסיכונים.
לימוד מטעויות, שמשקף את יכולת הארגון ללמוד מטעויות שנעשו בעבר ולעשות בהן שימוש כחוויה לימודית

חברתינו מתמחה בהכנת תוכניות לניהול הבטיחות, אנחנו כאן לשירותך, פנה אלינו עוד היום!




הקודםלרשימה המלאההבא

לפרטים נוספים יש למלא:






אתר נגיש